förlossningen.

Allt började i fredags klockan 9 typ. Hade jätte ont i ryggen, försökte med allt möjligt men ingenting hjälpte, Skulle precis sätta mig vid datorn då jag kände i magen och insåg att det va första värken. Gjorde så grymt ont att jag kunde inte ens sitta, jag la mig i sängen och kröp ihop. När den va klar gick jag ut till mamma och sa åt na att det var dax och då ringde hon och berätta att vi skulle komma.
Väl på sjukhuset så mätte dom värkarna och lyssnade på hennes hjärta. Allt va bra och jag hade regelbunda värkar. Hon kollade även hur mycket jag va öppen och 3 cm så fick stanna kvar.
Jag fick en förlossningssal och fick genast börja med lustgasen. Vart lite borta och så, men det hjälpte!
Sen så kollade hon hur mycket öppen jag var och då var det 5 cm, Då va klockan kvart över 12. Hon ringde narkosläkaren och jag fick ryggbedövningen. Klockan kvart över 1 var jag öppen 10 cm och kryst värkarna började.
Klockan 01:34 var hon ute, min lilla flicka! :)
Sen så började barnmorskan sy och när det var klart fick vi fika, Klockan 5 på lördagsmorgonen kom jag upp på BB!
Ja, det var min förlossning, det fick fort men smärtsamt!

5 kommentarer
Postat av: Izabelle Arle

Grattis till bebisen! Alltid mysigt med en liten. Men fort vet jag inte om förlossningen gick :o eller menar du 9 på kvälle? :s

Själv tog min förlossningen från att vattnet gick och värkarna började tills att min tjej föddes på knappt 2 timmar och 20 minuter ungefär...det kan man kalla en snabb förlossning.



Men stort grattis till den lilla, mys så mycket ni bara kan med dom små. Snart är dom 1 år och springer och slår er för att dom inte får som dom vill ;)



Kraam.

2010-12-20 - 23:04:14 |
Postat av: Julia!!!

men så söt hon är din lilla tjej :o)

2010-12-20 - 23:24:30 |
Postat av: Sandra

wow va snabbt det gick. :)

2010-12-21 - 20:28:23 | URL: http://thelifeofsandrag.blogg.se/
Postat av: Carro - ensamstående mamma till Adam & Alisha

Grattis! Vilken sötnos!

2010-12-21 - 21:16:49 | URL: http://mammaadamochalisha.blogg.se/
Postat av: OLIVIA AXMAN

så underbart!

2010-12-21 - 22:38:22 | URL: http://oliviaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0